Cílem územní studie bylo zejména prověřit potřebnost a územní průchodnost optimálního propojení R52 a I/53 s dálnicí D2, které by na sebe vztáhlo podstatnou část intenzit, zejména těžkých vozidel potřebnost mimoúrovňové křižovatky na D2 Velké Němčice.
Urbanistické středisko Brno, spol. s. r. o.;
Územní studie silnic II. třídy v území ovlivněném rozvodnou 400/220/110 KV Sokolnice
Cílem územní studie bylo detailněji prověřit vedení přeložek silnic II/416, II/418 a II/380 krajského významu v území limitovaném vedeními tras VVN společnosti ČEPS. Vedení přeložek silnic II/380 a II/416 bylo dříve řešeno Územní studií silnice II/380 Sokolnice – Čejč (Urbanismus, architektura, design – studio, spol. s r.o., 2014) a Územní studií silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna (Urbanistické středisko Brno, spol. s r.o., 2014), které byly výchozími podklady. Řešení těchto studií nebylo možné z důvodu složitých územních podmínek (vyplývajících zejména z existence množství elektrických vedení VVN společnosti ČEPS) zkoordinovat, proto byla pro prověření přeložek silnic ve vymezeném zájmovém území zadána samostatná územní studie
Zpracovatel dokumentace:
KNESL+KYNČL s.r.o.;
(únor 2015)
Územní studie silnice I/23 v úseku Rosice - Zakřany
Cílem uzemni studie bylo posoudit průchod severní varianty přeložky silnice I/23 městem Rosice, průchod silnice II/395 obci Zastávka v souvislosti s využívaním silnice jako objízdné trasy v případě dopravních problémů na dálnici D1 a průchod jižní varianty přeložky silnice I/23 přes území obce Zakřany. V návaznosti na posouzeni navrhnout úpravy variant přeložek silnice I/23.
Zpracovatel dokumentace:
Urbanistické středisko Brno, spol. s. r. o.;
(prosinec 2014)
Územní studie silnice I/50 v úseku Brankovice – Kožušice
Cílem územní studie bylo prověřit a případně upravit vedení silnice I/50 ve variantách, kterými jsou varianta vedení silnice I/50 ve stávající trase (nulová varianta) a 2 známé varianty přeložky silnice I/50 v úseku Brankovice – Kožušice a prověřit ve Zlínském kraji alternativní připojení jižní varianty na silnici I/50 a možnost napojení Koryčan; vymezit koridory pro ochranu území pro nově navržené trasy do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje.
Zpracovatel dokumentace:
PK OSSENDORF s.r.o.;
(červenec 2014)
Územní studie silnice R43 v úseku Svitávka – Sudice
Cílem územní studie bylo vyhledat a navrhnout trasu silnice R43 v úseku Svitávka – Chrudichromy – Sudice ve variantním řešení vůči trase této silnice navržené v „Technické studii silnice R43 Svitávka – hranice kraje, autor HBH Projekt, 2005 a vymezit koridory pro ochranu území pro nově navržené trasy do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje.
Zpracovatel dokumentace:
AF-CITYPLAN s. r. o.;
(duben 2014 )
Územní studie silničních obchvatů obcí Strážnice a Petrov
Cílem územní studie bylo vyhledat a navrhnout novou trasu silnice II.tř. jako obchvat města Strážnice mezi dnešní silnicí II/426 severně města a silnicí I/55 západně města a prověřit trasy navazujících komunikací včetně severního bchvatu Petrova a severovýchodního obchvatu města Strážnice; navrhnout územní rozvoj pro každou variantu; vyhodnotit a posoudit varianty ve všech územních souvislostech a varianty porovnat; vymezit koridory pro ochranu území pro nově navržené trasy do Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje.
Zpracovatel dokumentace:
PK OSSENDORF s.r.o.;
(březen 2014)
Územní studie prověření variant Křenovické spojky
Cílem územní studie bylo zpracovat a prověřit technické řešení severních variant Křenovické spojky na základě ideových návrhů obce Křenovice, prověřit sledované jižní varianty Křenovické spojky z hlediska později vymezených záplavových území, a varianty navzájem porovnat.
Zpracovatel dokumentace:
IPK Consulting Engineers, s. r. o.;
(leden 2013 )
Územní studie silnice II/416 Žatčany – Slavkov u Brna
Cílem územní studie je navržení, prověření a posouzení vedení silnice II/416 krajského významu v úseku Žatčany – Slavkov u Brna ve vztahu ke stávajícím i rozvojovým plochám dotčených obcí.
Zpracovatel dokumentace:
Urbanistické středisko Brno, spol. s r. o. ;
(prosinec 2012)
Územní studie silnice II/380 Sokolnice – Čejč
Cílem územní studie je navržení, prověření a posouzení vedení silnice II/380 krajského významu v úseku Sokolnice – Čejč ve vztahu ke stávajícím i rozvojovým plochám dotčených obcí.
Zpracovatel dokumentace:
URBANISMUS ARCHITEKTURA DESIGN STUDIO, spol. s r. o. (UAD STUDIO, s. r. o.);
(listopad 2012)
Územní studie Vymezení cílových charakteristik krajiny Jihomoravského kraje
Územní studie vymezila oblasti se shodnou cílovou charakteristikou krajiny, včetně popisu jejich základních charakteristik, stanovení cílových charakteristik pro jednotlivé typy oblastí a požadavků na využití krajiny v souladu s Evropskou úmluvou o krajině. Ve smyslu této úmluvy cílová charakteristika krajiny akceptuje přání a požadavky obyvatel týkajících se charakteristických rysů krajiny, v niž žijí, formulované pro danou krajinu kompetentními veřejnými orgány. Účelem vymezení oblastí se shodnou cílovou charakteristikou krajiny byla potřeba územně diferencované péče o krajinu Jihomoravského kraje.
Dokumentace:
Textová část
Přílohy
Tabulky
Mapové přílohy
- Správní území ORP Blansko [PDF 3,4 MB]
- Správní území ORP Boskovice [PDF 3,6 MB]
- Správní území ORP Brno [PDF 3,5 MB]
- Správní území ORP Břeclav [PDF 8,5 MB]
- Správní území ORP Bučovice [PDF 6,8 MB]
- Správní území ORP Hodonín [PDF 3,0 MB]
- Správní území ORP Hustopeče [PDF 3,5 MB]
- Správní území ORP Ivančice [PDF 2,8 MB]
- Správní území ORP Kuřim [PDF 2,9 MB]
- Správní území ORP Kyjov [PDF 4,7 MB]
- Správní území ORP Mikulov [PDF 2,6 MB]
- Správní území ORP Moravský Krumlov [PDF 3,0 MB]
- Správní území ORP Pohořelice [PDF 2,4 MB]
- Správní území ORP Rosice [PDF 6,1 MB]
- Správní území ORP Slavkov u Brna [PDF 2,7 MB]
- Správní území ORP Šlapanice [PDF 4,7 MB]
- Správní území ORP Tišnov [PDF 2,9 MB]
- Správní území ORP Veselí nad Moravou [PDF 1,2 MB]
- Správní území ORP Vyškov [PDF 3,6 MB]
- Správní území ORP Znojmo [PDF 5,8 MB]
- Správní území ORP Židlochovice [PDF 3,1 MB]
- Oblasti cílových charakteristik krajiny Jihomoravského kraje (1 : 50 000)
Zpracovatel dokumentace:
AGERIS, s. r. o.;
(prosinec 2010)
Územní studie Aglomeračních vazeb města Brna a jeho okolí
Územní studie vymezuje prostor tzv. Brněnské aglomerace a na základě analýzy jevů v území a trendů a možností rozvoje definuje tři modely územního rozvoje. Na základě SWOT analýzy, rozboru variant silniční dopravy a demografických a sociologických hypotéz formuluje doporučení výběru nejvýhodnějšího modelu rozvoje, kterým je model tzv. usměrněné suburbanizace. Studie doporučuje postupné kroky pro podporu funkčních i prostorových územních vazeb směřujících k nejvýhodnějšímu a nejefektivnějšímu rozvoji a pro omezení živelného územního rozvoje – tzv. suburbanizace v rámci prostoru Brněnské aglomerace. Studie byla využita pro zpracování Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje a pro zpracování územního plánu města Brna.
Zpracovatel dokumentace:
ATELIER ERA – sdružení architektů Fixel&Pech;
(březen 2010)
Prověřovací územní studie v oblasti Jihozápadně města Brna
Územní studie prověřila potenciál využití území ve variantách ve vazbě na varianty tras silniční dopravy nadmístního významu, které převádějí tranzitní silniční dopravu v prostoru jižně od dálnice D1 a západně od dálnice D2. Studie řešila následující problémové okruhy:
• posouzení a vyhodnocení vzájemných vazeb obcí v řešeném území a jejich pozice ve vztahu k Brnu jako jádru aglomerace,
• prověření reálnosti průchodu navrhovaných nadregionálních dopravních tras územím a vyhodnocení dopadů variant dopravního řešení do území, včetně řešení uceleného systému obsluhy území,
• prověření potenciálu území pro rozvojové plochy nadmístního významu,
• prověření přírodního a rekreačního potenciálu území.
Výsledkem řešení studie je doporučení dopravní varianty, která umožňuje nejvýhodnější rozvoj územního potenciálu všech dotčených obcí a zároveň nejvýhodnější převedení tranzitní silniční dopravy územím jižně od Brna.
Dokumentace:
1. etapa – Průzkumy a rozbory
prosinec 2007
Grafická část:
2. etapa – návrhová část
listopad 2008
Textová část:
Výkresová část:
- 01 Urbanist. řešení – Modřická [PDF 14,5 MB]
- 02 Urbanist. řešení – Želešická [PDF 12 MB]
- 03 Urbanist. řešení – Nulová [PDF 12 MB]
- 04 DTI – Modřická [PDF 12,4 MB]
- 05 DTI – Želešická [PDF 12,4 MB]
- 06 DTI – Nulová [PDF 12,4 MB]
- 07 Ochrana přírody – var. 1, Modřická [PDF 5,8 MB]
- 08 Ochrana přírody – var. 2, Želešická [PDF 5,7 MB]
- 09 ÚSES – var. 1, Modřická [PDF 5,6 MB]
- 10 ÚSES – var. 2, Želešická [PDF 5,5 MB]
- 11 Krajinný ráz – var. 1, Modřická [PDF 5,5 MB]
- 12 Krajinný ráz – var. 2, Želešická [PDF 5,6 MB]
Přílohy:
Dopravní řešení:
Kartogramy intenzit dopravní sítě v r. 2030
Posouzení vlivu na ŽP
Ostatní
Zpracovatel dokumentace:
Sdružení firem: URBANISMUS ARCHITEKTURA DESIGN STUDIO, spol. s r. o. (UAD STUDIO, s. r. o.) & PK OSSENDORF, spol. s r. o.;
(listopad 2008)
Územní studie prověření trasy Boskovické spojky a přeložky silnice II/374
Územní studie zkoordinovala záměry a požadavky v území v katastrálním území obce Lhoty Rapotiny a části katastrálního území Boskovic. Územní studie prověřila možnost realizace Boskovické spojky s napojením na stávající trať železničního koridoru Česká Třebová - Brno s uvažovaným výhledem zvýšení traťové rychlosti a v souvislosti návrhem přeložky silnice II/374, jejíž těleso bude soužit jako protipovodňová ochrana obce Lhota Rapotina. Součástí studie je vyhodnocení odtokových poměrů na vodních tocích Svitavě i Bělé, které budou oběma liniovými stavbami významně ovlivněny, a zohlednění zájmů ochrany přírody v území. Územní studie byla projednána s dotčenými obcemi, orgány i organizacemi a bude dále využita jako podklad pro zpracování územních plánů obcí a jejich změn, dokumentace k územnímu řízení a oznámení záměru pro hodnocení vlivů na životní prostředí a zpracování dokumentace hodnocení vlivů na životní prostředí.
Dokumentace:
B Výkresy:
Zpracovatel dokumentace:
RYBÁK – PROJEKTOVÁNÍ STAVEB, spol. s r. o.;
(červenec 2007)
Generel dopravy Jihomoravského kraje
Generel dopravy Jihomoravského kraje je územně plánovací podklad obsahující komplexní návrh řešení rozvoje dopravní infrastruktury v kraji včetně návrhu priorit. Má tři části, a to část A – Rozborová část (2003), část B – Prognostická část (2004), část C – Návrhová část (2006), která je oborovým dokumentem.
Generel je zpracován pro dopravu leteckou, vodní, železniční, silniční, cyklistickou a veřejnou osobní hromadnou dopravu.
Zadavatelem Generelu dopravy Jihomoravského kraje je odbor územního plánování a stavebního řádu Krajského úřadu Jihomoravského kraje, který odpovídá za části A a B generelu. Odbor dopravy Krajského úřadu Jihomoravského kraje je zodpovědný za část C.
Zpracovatel dokumentace:
IKP Consulting Engineers, s. r. o.;
(únor 2006 )
Urbanistická studie rozvojových zón letiště Brno-Tuřany, Černovická terasa a Šlapanice
Studie je zpracována komplexně, koordinuje všechny urbanistické funkce v území včetně technické (inženýrské sítě) a dopravní infrastruktury pro realizaci ve dvou etapách jako návrh a výhled.
Urbanistická studie koordinuje rozvoj území rozvojových zón letiště Brno-Tuřany a Šlapanické terasy a navazující rozvojové zóny tzv. Brněnského podnikatelského parku na Černovické terase v Brně. Řešeným územím je jihovýchodní sektor města Brna a území navazujících obcí, především západní část území obce Šlapanice.
Územní studie zkoordinovala známé a dlouhodobé záměry na využití jeho potenciálu především pro rozvoj pracovních aktivit ve výrobní sféře s vyváženými vazbami na ostatní funkce, zejména dopravní infrastrukturu. Studie je využita pro zpracování územně plánovací dokumentace v území, především Územního plánu města Brna a jeho změn.
Dokumentace:
Textová část
Výkresy
- Výkres č.1 – Širší vztahy [PDF 7,0 MB]
- Výkres č. 2.1 – Hlavní výkres – etapa [ZIP 3,7 MB]
- Výkres č. 2.2 – Hlavní výkres – výhled [ZIP 3,6 MB]
- Výkres č. 3.1 – Dopravní řešení – etapa [ZIP 3,0 MB]
- Výkres č. 3.2 – Dopravní řešení – výhled [ZIP 3,1 MB]
- Výkres č. 4.1 – Řešení technické infrastruktury; Vodní hospodářství – etapa [ZIP 3,0 MB]
- Výkres č. 4.2 – Řešení technické infrastruktury; Vodní hospodářství – výhled [ZIP 2,8 MB]
- Výkres č. 5.1 – Řešení technické infrastruktury; Plyn, elektrická energie, spoje – etapa [ZIP 2,8 MB]
- Výkres č. 5.2 – Řešení technické infrastruktury; Plyn, elektrická energie, spoje – výhled [ZIP 2,8 MB]
- Výkres č. 6 – Návrh ploch VPS [ZIP 2,7 MB]
- Výkres č. 7.1 – Vyhodnocení důsledků na ZPF a PUPFL etapa [ZIP 4,2 MB]
- Výkres č. 7.2 – Vyhodnocení důsledků na ZPF a PUPFL výhled [ZIP 4,3 MB]
- Výkres č. 8 – Změna ÚSES vyplývající z navrhovaného řešení [ZIP 2,8 MB]
Zpracovatel dokumentace:
KOVOPROJEKTA BRNO, a. s.
ve spolupráci s:
URBANISMUS ARCHITEKTURA DESIGN STUDIO, spol. s r. o. (UAD STUDIO, s. r. o.)
& AGERIS, s. r. o. & ADIAS, s. r. o.;
(prosinec 2006)
Vyhledávací studie trasy silnice R43 Boskovickou brázdou v úseku mezi Troubskem a Kuřimí
Účelem studie bylo prověřit reálnost vedení trasy rychlostní silnice R43 mezi Troubskem a Kuřimí západně od Brna Boskovickou brázdou pro převedení tranzitu. Studie byla zpracována pro následující varianty:
Varianta I – Silnice Boskovickou brázdou pro převedení tranzitu – vedení silnice Boskovickou brázdou jako výhledové II. etapy, následující po přetížení I.etapy R43 (přes Bystrc, v trase původní „německé dálnice“ mezi Troubskem a Kuřimí) tranzitní dopravou
Varianta II – R43 Boskovickou brázdou jako alternativa základní varianty – rychlostní silnice R43 Boskovickou brázdou jako alternativa k vedení R43 přes Bystrc v návrhové etapě (bez kapacitní komunikace v trase „německé dálnice“ mezi Troubskem a Kuřimí).
Dokumentace:
A Průvodní zpráva
B Výkresy studovaných variant
C Výkresy výsledných variant
Varianta I
Varianta II
D Stanovení intenzit dopravy
- R43 – Boskovickou brázdou [PDF 239 kB]
- 1. – Směrové dopravní průzkumy – intenzity [PDF 616 kB]
- 2. – Směrový dopravní průzkum – siln. R43, cílová doprava [PDF 608 kB]
- 3. – Směrový dopravní průzkum – siln. R43, tranzitní doprava [PDF 618 kB]
- 4. – Směrový dopravní průzkum – siln. III/3846, cílová doprava [PDF 624 kB]
- 5. – Směrový dopravní průzkum – siln. III/3846, tranzitní doprava [PDF 621 kB]
- 6. – Směrový dopravní průzkum – siln. III/6401, cílová doprava [PDF 623 kB]
- 7. – Směrový dopravní průzkum – siln. III/6401, tranzitní doprava [PDF 622 kB]
- 8 – Hraniční přechod – Břeclav [PDF 141 kB]
- 9 – Hraniční přechod – Mikulov [PDF 136 kB]
- 10 – Hraniční přechod – Hatě [PDF 128 kB]
- Var. I, rok 2005 [PDF 113 kB]
- Var. I, rok 2030, bez omezení TD, normální rozvoj [PDF 113 kB]
- Var. I, rok 2030, bez omezení TD, extrémní rozvoj [PDF 115 kB]
- Var. I, rok 2030, s omezením TD, normální rozvoj [PDF 114 kB]
- Var. I, rok 2030, s omezením TD, extrémní rozvoj [PDF 113 kB]
- Var. II, rok 2005 [PDF 113 kB]
- Var. II, rok 2030, bez omezení TD, normální rozvoj [PDF 115 kB]
- Var. II, rok 2030, bez omezení TD, extrémní rozvoj [PDF 115 kB]
- Var. II, rok 2030, s omezením TD, normální rozvoj [PDF 114 kB]
- Var. II, rok 2030, s omezením TD, extrémní rozvoj [PDF 114 kB]
Zpracovatel dokumentace:
HBH Projekt spol. s r. o.;
(květen 2005)
Urbanistická studie Lednicko-Valtický areál
Obsahem studie je posouzení ekologické únosnosti rozvojových záměrů ze schválených ÚPD obcí LVA ve znění doplňků a změn, rozbor krajinného rázu, dopřesnění nadregionálních, regionálních a lokálních prvků ÚSES a posouzení zastavitelnosti území a podmínek pro zástavbu.
Dokumentace:
1 Posouzení ekologické únosnosti rozvojových záměrů ze schválených ÚPD obcí LVA ve znění
doplňků a změn
2 Rozbor krajinného rázu
3 Dopřesnění nadregionálních, regionálních a lokálních prvků ÚSES
4 Posouzení zastavitelnosti území a podmínky pro zástavbu
Zpracovatel dokumentace:
AR projekt s. r. o. & HBH Projekt spol. s r. o.;
(prosinec 2005)
Generel regionálního a nadregionálního ÚSES na území JMK
Vymezení nadregionálního a regionálního ÚSES vycházelo v prvé řadě z platných územně plánovacích dokumentací a z Územně technického podkladu regionálních a nadregionálních ÚSES ČR. Při analýze stávajících závazných vymezení ÚSES byly zjištěny nesrovnalosti Závažnost zjištěných nesrovnalostí a jejich množství byly takového rázu, že jednoznačně vyplynula potřeba řešit vymezení regionálního a nadregionálního ÚSES novým jednotným vymezením.
Dokumentace:
Zpracovatel dokumentace:
AGERIS s. r. o;
(prosinec 2003)
Rychlostní silnice R43 v úseku Svitávka hranice JMK
Dle koncepce rozvoje výstavby dálnic a rychlostních silnic ČR je nutno propojit paralelně vedené tahy dálnice D1 Praha – Brno a rychlostní silnice R 35 Hradec Králové – Olomouc důležitou dopravní příčkou, vedenou v severojižním směru od křižovatky s dálnicí D1 u Brna po napojení na rychlostní silnici R 35 u Moravské Třebové. Tato komunikace je vedena jako rychlostní silnice s označením R43.
Vzhledem k tomu, že v předmětném úseku na území Jihomoravského kraje mezi Svitávkou a Velkými Opatovicemi neexistují dostatečné podklady provedení rychlostní silnice R 43, bylo rozhodnuto prověřit průchodnost daného území vypracováním vyhledávací studie rychlostní silnice R 43, řešené od začátku v km 23,0 trasy Transconsultu s r.o. Hradec Králové z roku 1994 po ukončení úseku u Jevíčka v km 44,0, ležícím již na území Pardubického kraje.
Dokumentace:
B Výkresy
4 Podélné profily
7 Schémata křižovatek
Zpracovatel dokumentace:
HBH Projekt spol. s r. o.;
(prosinec 2001)
Studie Jihovýchodní tangenty města Brna
Účelem studie bylo prověřit možnost vedení Jihovýchodní tangenty v nové trase (Modřice) – D2 – jižně Chrlic – Kobylnice – D1 u Holubic jako komunikace rychlostního charakteru s mimoúrovňovými křižovatkami v parametrech odpovídajících rychlostním silnicím (případně dálnicím), které mohou být realizovány podle aktuálních dopravních potřeb i finančních možností po účelných provozuschopných částech a po polovinách profilu.
Z dosavadního vývoje území i předpokladů rozvoje je zřejmé, že stávající komunikační síť nadměstského významu na sebe váže a výhledově bude vázat významné zdroje a cíle dopravy a definováním multimodálních koridorů se atraktivita prostorů, kterými budou procházet, ještě zvýší. To znamená vyhledat zcela konkrétní územní průmět pro komunikační část obou koridorů a jejich propojení a posoudit, ve kterých polohách bude možno očekávat co nejpříznivější efekt a to jak z hlediska jednoduchého napojení potenciálu využitelných ploch, tak z hlediska ochrany kompaktně urbanizovaného území před dopravou, která v tomto území nemá cíle, ale také z hlediska snazšího provedení dálkových nadměstských, nadregionálních i nadstátních dopravních proudů mimo kompaktně urbanizované území, mimo území s výraznou převahou relativně pomalé vnitřní dopravy s častými křižovatkovými pohyby.
Dokumentace:
- Průvodní zpráva [PDF 181 kB]
- 02 – Přehledná situace, měř. 1 : 150 000 [PDF 220 kB]
- 03 – Situace variant, měř. 1 : 20 000 [PDF 4,6 MB]
- 04 – Situace, měř. 1 : 10 000 [PDF 4,1 MB]
- 05 – Situace křižovatek, měř. 1 : 5 000 [PDF 430 kB]
- 06 – Podélný profil, měř. 1 : 10 000 / 1 : 1000 [PDF 316 kB]
- 07 – Charakteristické příčné řezy, měř. 1 : 100 [PDF 94 kB]
- 08 – Seznam příloh 08-0 – 08-1B [PDF 97 kB]
- 08-0 – Kartogram dopravních zátěží, rok 2000 – současný stav [PDF 103 kB]
- 08-1 – Kartogram dopravních zátěží, rok 2030 – s JV tangentou, silnice II/417 je napojena na JVT [PDF 157 kB]
- 08-1A – Kartogram dopravních zátěží, rok 2030 – s JV tangentou, silnice II/417 není napojena na JVT [PDF 158 kB]
- 08-1B – Kartogram dopravních zátěží, rok 2030 – bez JV tangenty [PDF 151 kB]
- 09a – Problémový výkres – urbanistické vztahy, měř. 1 : 20 000 [PDF 4,2 MB]
- 09b – Problémový výkres – vztahy k limitům, měř. 1 : 20 000 [PDF 4,2 MB]
Zpracovatel dokumentace:
PK OSSENDORF s. r. o.;
(prosinec 2001)